Skrik i natten! (inte Theras..)

I natt kl.1 vaknade jag av att en tjej skrek helt hysteriskt. När jag fattat att det hänt något allvarligt (?) så väckte jag Jocke. Han tyckte också att det lät allvarligt. Det varade ca. 1 minut sen kom några småskrik som var blandade med gråt... sen blev det knäpptyst!? Inte ett ljud hördes mer! Va f-n.... tänkte vi.. vad ska vi göra!? Jag sa åt Jocke att gå upp och kolla om han såg något, han tyckte att det kom från skolgården. Men han såg inget.
Vi beslutade iaf att vi skulle ringa till polisen.. man vet aldrig vad som hänt och det är lika bra att ringa en gång för mycket. När Jocke står på balkongen och ger polisen uppgifter kommer en polisbil och kör in på vår gata, plus en brandbil. Samtalet med polisen tar slut och Jocke kommer och lägger sig i sängen igen, där jag legat med Thera hela tiden.
Jaha... hur ska man kunna sova nu!? Vad var det som hade hänt!?
Kan säga att det inte var så lätt att somna om efter detta.. och vi kommer nog aldrig få reda på vad som hänt heller. Men det känns bra att vi iaf gjorde något.

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Bra att ni ringde tycker jag! Fy vad otäckt sånt där är, när vi bodde i Farsta för en massa år sen hände det att vi fick ringa polisen lite då och då på grund av skrik och bråk på gatan...
Det är fruktansvärt svårt att somna om efter sånt för man hittar på alla möjliga olika scenarion om vad som hänt.. Fy!
Ha en bra dag! Kram

Svar: Ja fy!! Det är verkligen obehagligt! Har också varit med om det i förra lägenheten, men då har jag vetat vad som hänt. En av gångerna var det ett våldtäktsförsök.. men jag såg mannen genom fönstret så jag skrek allt vad jag hade 'Va fan gör du!'. Tror han blev rädd och sprang iväg, strax efter kom polisen.
Ja man får verkligen bra fantasi när sånt här händer... Kram!
None None

2012-07-06 @ 11:13:11
URL: http://avell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0